Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

Présentation

  • : Christian HOHMANN
  • Christian HOHMANN
  • : Extension interactive de mon site personnel, ce Blog rassemble une sélection d'articles dont des billets d'humeur. Bonne Lecture Christian HOHMANN http://christian.hohmann.free.fr
  • Contact

  • Christian HOHMANN
  • .

Publications

lean_management_small.jpg

livre5S_sml-copie-1.jpg

Recherche

Définition

Qu’est-ce qu’un billet d’humeur ?
 
En journalisme, le billet d’humeur est avant tout le regard très personnel, décalé et critique d'un journaliste sur un fait d'actualité. Il se place résolument du côté du commentaire, y compris dans son aspect le plus subjectif.
 
Le billet d'humeur, c'est aussi l'indignation, le coup de gueule et l’expression de la mauvaise humeur.
Le billet d’humeur, par essence, n'engage que son auteur.

Ecrire un commentaire

Pour écrire un commentaire sur un article, veuillez cliquer le lien qui se situe tout à la fin de l'article.

14 juillet 2013 7 14 /07 /juillet /2013 08:26

Lean is about waste. Mainly about waste. Obsessive about waste.

Wastes are activities that carry costs without adding any value. Reducing wastes is turning these expenses into savings.

So far so good. Yet why doesn’t lean emphasize adding value instead?

Adding value means adding or improving something that customers will value and will be ready to pay for. It’s a real challenge because if such improvement or enrichment misses to convince the customers, the whole initiative is a waste. Adding value requires some ability to pick up the voice of customer and to design accordingly. This is a field devoted to marketing, design or R&D and their specialists.

Lean found its origins in Toyota’s workshops, where workers, techies and engineers had few if any opportunities to contribute to really add value. What they had plenty: wastes. That’s probably the reason why Lean practitioners concentrated on wastes and keep doing so. Furthermore, wastes are everywhere and waste elimination can be challenged by everybody.

>read more<

Partager cet article

Repost 0
Published by Christian HOHMANN - dans Lean
commenter cet article

commentaires